Игра на думи
Изтекъл в интернет документ показва как социалната мрежа „Фейсбук“ цензурира това, което потребителите и могат да видят, предава вестник Guardian.
Документът показва какви са критериите, по които „Фейсбук“ преценява дали един пост е расистки, сексистки, нецензурен, обиден или подкрепящ тероризма.
Прожекция и среща в Пафос, Кипър - Атикон Мултиплекс Пафос
5 май 2025 от 19:00 ч.
ПРОБУЖДАНЕТО:
Можем ли да излъжем матрицата?
Филм на Стойчо Керев
Модераторите на социалната мрежа са претоварени с работа и имат само броени мигове за това да решат дали даден пост трябва да бъде цензуриран.
Вътрешни правила
Вестникът се е добрал до над 100 вътрешни документа, които показват насоките за модераторите.
Някои от тях се оказват спорни. Например разрешено е оставянето на видео клипове, показващи аборти, стига в тях да няма голота.
Разрешено е показването на стрийминг на видео, което показва опити на хора да се самонаранят, защото компанията не иска да наказва или цензурира хора в беда.
Език на омразата
Изтичането на информация идва, след като британски депутат заяви, че социалните медии не успяват да се справят с „токсичното и омразно съдържание“.
Служители на „Фейсбук“ са заявили в анонимни интервюта, че политиките за модерация и цензура, които социалната мрежа прилага, са „непоследователни“ и „съмнителни“.
Изданието съобщава, че сред спорните правила има и други разрешения за модераторите. Например те могат да оставят снимки с насилие на животни, освен най-крайните прояви.
Компромисите
Могат да се оставят дори снимки с тормоз над деца, стига в тях да няма садизъм.
Разрешени са и клипове, които показват смърт, защото според компанията те помагат за повдигане на вниманието към различни проблеми.
От „Фейсбук“ коментират пред Guardian, че е много трудно да се постигне баланс и да се намери консенсус кои мерки са правилни и кои прекалени.
Коментарът на компанията
„Имаме голямо и разнообразно глобално общество и хората имат много различни идеи кое е правилно. Където и да положим границите, винаги ще има сиви зони.
Например разликата между сатира, хумор и неподходящо съдържание понякога е много малка. Много е трудно да се прецени кое може да остане на сайта и кое не“, коментира Моника Бикерт, ръководител на „Фейсбук“ за политиката и мерките на компанията преди пет години.
Всичко това показва какво влияние може да оказва компанията над близо два милиарда потребители.
НП/The Guardian