Рембранд е известен с майсторското си използване на светлините и сенките и точните пропорции в картините си. Британски художник обаче твърди, че той е разчитал на комбинация от огледала и лещи, с които е прожектирал образи върху платното. Към това насочва не само приликата на нарисуваното с прожектиран образ, но и използването на подобна технология от съвременните му колеги, твърди Франсис О’Нийл.
София – хотел “Хемус”, зала “Преслав”
12 октомври 2024 г.
Как да управляваме успеха с НЛП похвати
Курс на Стойчо Керев
Голямо впечатление на О’Нийл направили малките автопортрети на Рембранд, които са много подробни и с отлично контролирани пропорции. Затова решил да провери съществуващата вече теория, че някои ренесансови майстори са използвали оптични помощни средства. Това според него може да се докаже и с обикновено дамско двойно огледало и слънчева светлина.
С помощта на физикът София Палаца Корнър той проследява как са действали художниците и различните комбинации, които са правели. Използването на оптика обяснява леко изместения от центъра фокус на очите в автопортретите на Рембранд.
Източник: БТА